Çağrı Merkezi: 0 533 460 39 87
Arşiv

Şeker Hastaları İçin Ayakkabı Seçimi

Diyabet Ayakkabısı Nasıl Olmalıdır?

Şeker hastalarının yaşamları boyunca dikkat etmeleri gereken birçok nokta vardır. Bunlardan biri de ayak sağlığıdır. Diyabet hastalığı ayaklarınızı yaralanmalara ve enfeksiyona fazlasıyla hassas kılar. Bunun başlıca sebebi diyabet hastalarında yıllar geçtikçe kan dolaşımının yavaşlaması ve sinirlere yaptığı hasar nedeniyle maalesef his kayıpları oluşmaya başlar. İşte bu yüzden şeker hastalarının ayakkabı seçimleri konforları ve sağlıkları açısından büyük bir önem taşır.

Peki, Diyabet Ayakkabısı Nasıl Olmalıdır? Şeker Hastaları için Ayakkabı Seçimi Nasıl Yapılmalı? İşte tüm bu soruların cevabını sizlere sunacağız...

Konfor: Ayakkabılar, şeker hastaları için mümkün olan en yüksek konfor seviyesine sahip olmalıdır. Ayakkabı, ayakta rahat hissettirmeli ve ayağın şekline uygun olmalıdır. Ayakkabı içinde ayak parmaklarına, ayak tabanına ve topuğa rahat bir şekilde yerleşebilmelidir.

Destek: Ayakkabılar, ayak ve bilekler için yeterli destek sağlamalıdır. Şeker hastalarının sinirlerinde ve kan damarlarında hasar oluşabilir, bu da ayaklarına duyarlı hale getirebilir. Ayakkabılar, ayak bileklerini koruyarak ayakların istikrarını sağlamalıdır.

Ayak Ucu: Ayak ucu bölgesi, şeker hastaları için oldukça önemlidir. Ayak ucu bölgesi, ayağı sıkıştırmadan geniş olmalıdır. Parmaklar, ayakkabı içinde rahat bir şekilde hareket edebilmelidir.

Ayakkabı Tabanı: Ayakkabı tabanı, şeker hastaları için destekleyici ve kaymaz olmalıdır. Kaygan tabanlı ayakkabılar, düşmeye yol açabileceğinden tehlikeli olabilir. Ayrıca, ayakkabı tabanı şok emici özelliklere sahip olmalıdır.

Malzeme: Ayakkabı malzemesi, şeker hastaları için uygun seçilmelidir. Ayakkabı malzemeleri arasında deri, nubuk veya süet gibi doğal malzemeler tercih edilmelidir. Bu malzemeler, ayakları rahat ettirir ve ayakları terletmez.

Ayakkabı Boyutu: Ayakkabı boyutu, şeker hastaları için uygun şekilde seçilmelidir. Ayaklar ödem oluşabilir, bu nedenle ayakkabılar sıkı veya dar olmamalıdır. Ayakkabılar, ayakta hareket edebilecek ve ayak parmaklarının hareket etmesine izin verecek kadar geniş olmalıdır.

Yumuşak İç Taban: Şeker hastaları, ayak yaralarına yatkın olabileceğinden ayakkabılarının iç tabanları yumuşak ve destekleyici olmalıdır. Ayakkabı içindeki iç taban, ayağı koruyarak ayak yaralarını önlemeye yardımcı olur.

Ayakkabı Bağcığı: Ayakkabı bağcığı, ayakkabıyı sıkıca bağlayarak ayakların içinde kaymasına engel olur. Ayakkabı bağcığı, ayakkabıyı sabit ve istikrarlı bir şekilde ayakta tutar.

Ayakkabı Stili: Şeker hastaları, ayak sağlığına özel önem gösterdikleri için ayakkabı seçerken stil konusunda daha az endişelenmelidirler. Ayakkabının stilinden çok rahatlığına, destekleyiciliğine ve uygunluğuna odaklanmalıdırlar.

Tüm bu faktörlere dikkat ederek, şeker hastaları ayak sağlıklarını koruyan uygun bir ayakkabı seçebilirler. Ayrıca, ayak bakımı ve ayak kontrolü gibi önlemler de ayak sağlığına destek olacaktır. Sizler de Diyabet Ayakkabısı arıyorsanız, onlarca model seçeneği içerisinden dilediğinizi Selin Medikal ayrıcalığı ile hemen online olarak sipariş verebilirsiniz.